پيام فوري، SMS و ايميل را پشت سر مي گذارد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “وايرلس دِو نت”، تحقيق موسسه ” TNSگلوبال تلکام اينسايت”(GTI)  که روي 17 هزار نفر در 30 کشور انجام شده، نشان مي دهد، زماني که کاربران تلفن همراه سرويس MIM را بپذيرند اين سرويس بر ساير ابزارهاي پيامي چيره شده و تبديل به اولين ابزار ارتباطي غير صوتي مي شود.
در اين تحقيق آمده است که 61 درصد افراد روزانه از سرويس پيام فوري استفاده مي کنند ، در واقع MIM چنان رواج يافته است که هم اکنون از هر 100 پيامي که در جهان توسط دستگاههاي همراه يا رايانه هاي شخصي ارسال مي شوند 11 مورد “پيام فوري” است. 
از هر 100 پيام ارسالي از سوي کاربران MIM 36 مورد پيام فوري، 23موردSMS و 21 مورد ايميل هاي موبايلي بوده است.
“متيو فراگات” مدير عامل تکنولوژي جهاني TNS اظهار داشت: زماني که کاربر تلفن همراه از گوشي خود به اينترنت دسترسي دارد هزينه پيام فوري تقريباً هيچ است، زيرا فقط بايد هزينه انتقال داده کوچک را بپردازد.
بسياري از مشترکان اکنون به ارسال پيام فوري Yahoo و MSN از طريق رايانه عادت کرده اند، بنابر اين استفاده از MIM به طور چشمگيري افزايش خواهد يافت.
هم اکنون 8 درصد تمام کاربران تلفن همراه در جهان از سرويس MIM استفاده مي کنند که چين با 16 درصد ازبيش از 500 ميليون کاربر ،هند با 15درصد از 225 ميليون کاربر ، برزيل با10 درصد از بيش از 127ميليون کاربرو هنگ کنگ با 2 درصد کل کاربران بيشترين مشترک اين سرويس را دارند.
“فراگات” ادامه داد: با اين وجود استثناهاي قابل توجهي در مورد همه گير بودن  SMS وجود دارد. مانند آمريکا که استفاده از SMS در آن به تازگي افزايش يافته است و ژاپن که مشترکان بيشتر از ايميل همراه استفاده مي کنند.
در اين ميان اپراتورهاي تلفن همراه به طور چشمگيري از SMS بهره برده اند، اين نتايج بيانگر چالش واقعي براي آنها است. آيا آنها براي اينکه درآمد خود را از دست ندهند تلاش خواهند کرد که تمرکز مشترکان را بر SMS نگه دارند يا به ديگر سرويس ها روي خواهندآورد؟
با وجود افزايش عملکردهاي اينترنتي در تلفن هاي همراه جديد و جاذبه زياد MIM در بازار، اپراتورها هيچ چاره ديگري ندارند به جز اين که اين ويژگي را به طور گسترده تري ارايه دهند.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا