هندزفري مرگ ومير ناشي از تصادفات را کاهش مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “وال استريت ژورنال”، اين تحقيق که توسط موسسه “سياست عمومي” کاليفرنيا صورت گرفته است، نشان مي دهد که اجراي قانون استفاده از هندزفري حين رانندگي شمار کشته شدگان ناشي از تصادفات را تا 300نفر کاهش داده است.
تحقيق ياد شده که به منظور مشخص کردن خطرات استفاده از تلفن همراه حين رانندگي صورت گرفت، صدها داده تلفات رانندگي هر ايالت آمريکا را بررسي کرده است.
نتيجه اين بررسي نشان مي دهد که تلفات رانندگي فقط زماني کاهش مي يابد که افراد در شرايط بد آب و هوايي  مانند هواي باراني و جاده هاي خيس و يخ زده، رانندگي مي کنند.
نتايج اين تحقيق موثر بودن قوانين منع مکالمه موبايلي حين رانندگي را زير سوال برد.
قانون جديد کاليفرنيا مانند نيويورک، نيوجرسي، کانکتيکات، و ناحيه کلمبيا اجرا مي شود، اجازه مکالمه با تلفن همراه را فقط با هندزفري يا هدست ممکن مي داند.
قانون جداگانه اي نيز که از اول ماه جولاي اجرا مي شود رانندگان کم سن و سال را به طور کل از استفاده از تلفن همراه و ارسال پيام کوتاه حين رانندگي منع مي کند.
تحقيق فوق نشان داد که قوانين قبلي منع مکالمه با موبايل هيچ نتيجه موثري در امنيت رانندگي در شرايط خوب هوايي و جاده اي نداشت.
“آرتور گودوين” تحليلگر برتر مرکز تحقيقاتي امنيت بزرگراههاي دانشگاه کاروليناي شمالي گفت: اين قانون جديد تيري در تاريکي است، هنوز نمي دانيم که چه تاثيري بر روند استفاده از موبايل در رانندگي خواهد داشت.
تحقيق جديد کارولينا مجموع داده هاي تلفات رانندگي ايالتي را تحليل کرده و با کنترل ساير عوامل از جمله اين که رانندگان چند مايل در ايالت ها و شرايط جوي مختلف رانندگي کرده اند، سعي در مشخص کردن ميزان تلفات رانندگي در نتيجه عدم رعايت قانون منع تلفن همراه داشته است.
تحقيقات ديگر با استفاده از داده هاي کانادا و استرالياي غربي تصادفات اتومبيل شامل تصادفات غير مرگبار و احتمال استفاده رانندگان از تلفن همراه در زمان تصادف را بررسي کرده اند.
اين تحقيقات نشان مي دهد که استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي احتمال تصادف شديد را تا چهار برابر افزايش مي دهد وهيچ فرقي نداشت که رانندگان در زمان تصادف از هدست استفاده کرده بودند يا گوشي دستشان بود و در هر صورت در شدت تصادفات هيچ تفاوتي بوجود نيامد.
“آدريان لاند” رييس شرکت بيمه تصادفات بزرگراه ها “آرلينگتون” گفت:زماني که افراد با گوشي تلفن همراه يا هدست صحبت مي کنند، به ميزان مساوي در رانندگي اختلال ايجاد مي شود.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا