محققان پنسلوانيا ، دستکش تبديل زبان اشاره به متن را ساختند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تک شاوت”، اين دستکش به افراد کر و لال امکان مي دهد که منظور خود را بهتر برسانند.
دستکش هندتاک انواع حرکت افراد کرو لال را به طور هوشمندانه به متن تبديل کرده و براي فهم ساير افراد آن را روي تلفن همراه به نمايش درمي آورد.
 پيش از اين تلفن همراه “بريل لرزشي” به افراد نابينا کمک مي کرد با استفاده از تکنولوژي منظور خود را بهتر توضيح دهند، اکنون نوبت به افراد کر و لال رسيده است.
دستکش هندتاک حرکات را از طريق صفحه هاي تاشونده حس مي کند. اين صفحات الگوهاي مختلف حرکتي و روشي را که انگشتان خم مي شوند، شناسايي مي کنند.
اين دستگاه مي تواند به دقت هر حرکت و بي حرکتي دست را حس کند و هم اکنون فقط 32 کلمه تبديل به متن مي شود  اما در صورت موفقيت کلمات ديگر نيز بعدها به اين سيستم اضافه شود.
دستکش هندتاک مناسب افرادي است که نمي توانند زبان اشاره آمريکايي را متوجه شوند و تلفن همراه آنان کمک بزرگ در زمينه ارتباط به آنها مي کند.
يک گروه چهار نفري دانشجويان مهندسي رايانه اين دستکش را ساخته  که نمونه اوليه آن  را روز گذشته در دانشگاه “کارنجي ملون”در کنفرانس پروژه هاي تحقيقاتي دانشجويان به نمايش گذاشتند.
اين دستگاه نياز به مترجم زبان اشاره را برطرف مي سازد و سازندگان آن اميدوارهستند  که بزودي اين دستکش به دست افرادي که به آن نياز دارند برسد.
113/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا