موفقیتهای والیبال؛ موضوع یک فیلم سینمایی
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال، تولید فیلمهای اجتماعی و توجه به جوانان و مسائل ورزشی را مهم قلمداد کرد و گفت: فیلمهایی که با موضوعات اجتماعی اکران میشود، دارای مخاطبان خاص و فراوانی خصوصا در بدنه اجتماع و جوانان میباشد و لذا یکی از اولویتهای مهم بنیاد سینمایی فارابی حمایت از تولید فیلمهای سینمایی با موضوعات اجتماعی، ورزش و جوانان است.
علیرضا تابش با اشاره به موفقیتهای ورزش والیبال کشورمان در سطح جهانی افزود: خوشبختانه ورزش والیبال به واسطه موفقیتهایی که در سطح جهان برای کشورمان کسب کرده موجب شده در رسانههای دنیا جایگاه ارزشمندی به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیتهای هنر سینما برای موفقیتهای بیشتر جوانان در عرصه ورزش، گفت: با توجه به تاثیرات فراوان یک اثر سینمایی، باید از هنر سینما برای موفقیت هر چه بیشتر ورزش در تمامی رشتهها، خصوصا والیبال استفاده کرد و پیشنهاد میگردد فیلمهایی در این رابطه تولید شده و هم زمان با اکران عمومی در داخل کشور، به عنوان سفیر ورزشی و هنری در سایر کشورها نیز اکران عمومی شود تا بتواند جلوه ای از اتفاقات ایران امروز را به نمایش بگذارد.
وی در این زمینه، خواستار تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان سینما و ورزش والیبال برای نگارش فیلمنامه و تولید آن شد.
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز در این دیدار ضمن اظهار تأسف مبنی بر وجود برخی معضلات در حوزه اخلاق و تربیت گفت: برای رفع این مشکلات میتوان با بهرهگیری از زبان هنر و فیلم از ورزش والیبال، به عنوان یک برند اجتماعی استفاده کرد.
وی به انتقال مفاهیم اجتماعی و اخلاقی از طریق ساخت و اکران فیلمهای سینمایی ورزشی در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: میتوان با تولید فیلمهای موثر و آموزنده در حوزه ورزش از جمله والیبال با نسل جوان ارتباط برقرار کرد و خواستههای خود را در قالب هنر به این نسل منتقل کرد.
داورزنی همچنین به حضور موثر سعید معروف عضو تیم ملی والیبال در سال گذشته در عرصه اجتماعی به عنوان چهره برتر کشور، اشاره کرد و افزود: میبایست از این فرصت که یک ذائقه شیرینی را نیز در مردم ایجاد و بهره برد و با نگارش یک فیلمنامه قوی و ارزشمند در چارجوب ورزش و تولید و اکران آن مردم را برای حضور در سینما تشویق کرد و همچنین با نسل جوان ارتباط بیشتر برقرار کرد.
داورزنی در پایان ضمن اشاره به کمبود آب در کشور، بازیکنان تیم ملی والیبال را سفیران آب معرفی کرد و گفت: بازیکنان در بازیهای لیگ جهانی با شعار «آب هست ولی کم هست» وارد زمین خواهند شد و از سوی کاپیتان تیم نیز برای جلب توجه تماشاگران به صرفهجویی در مصرف آب، قبل از آغاز بازی مقابل تیمهای آمریکا، لهستان و روسیه تندیسی نمادین که سمبل «آب هست» به کاپیتان تیم مقابل اهدا خواهد کرد.