استفاده از تلفن همراه براي پيدا کردن افراد گم شده قانون را قلقلک مي دهد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سياتل پي”، ارايه اطلاعات مکان کاربر حتي به براي سافتن افراد گم شده بايد با مجوز خانواده و نزديکان فرد درداختيار پليس قرار گيرد.
برخي کارشناسان معتقدند که ارايه اطلاعات افراد گم شده بهانه اي شده است تا پليس در مواردي از اپراتورها بخواهد که موقعيت و ديگر اطلاعات شخصي کاربران تلفن همراه را از اپراتورها دريافت کنند.
يافتن فرد گم شده از طريق تلفن همراه وي ممکن است جان افراد را نجات دهد، اما مواردي که پاي مرگ و زندگي در ميان باشد کم است و ارايه اطلاعات شخصي و استفاده از تکنولوژي مکان ياب پرسش هايي را درباره جستجوهاي بدون مجوز برانگيخته است.
پليس در مواردي براي يافتن اطلاعات موقعيت فرد به شرکت هاي تلفن همراه نيازدارد و  شرکت ها بايد با مجوز مارجع ذي صلاح اطلاعات را در اختيار مراکزرسمي قرار دهند.
به گفته برخي کارشناسان ، دولت حق ندارد که به اطلاعات ثبت شده تلفن همراه اشخاص دسترسي داشته باشد.
“مارک جاميسون” سخنگوي پليس سياتل با بيان اين که سالانه سازمان هاي حقوقي کشور تعداد زيادي گزارش افراد گم شده دريافت مي کنند ، افزود: فقط پليس سياتل سالانه بيش از 2 هزار و 100 مورد به عبارتي روزانه 6گزارش افراد گم شده دريافت مي کند.
وي افزود: بزرگسالان فقط 300 تا400 مورد گم شده ها را تشکيل مي دهند و اغلب آنها کودکان فراري هستند، اما در هر دو مورد اغلب افراد چند روز پس از گم شدن پيدا مي شوند.
وي اظهار داشت ، فقط در مواردي ضروري اطلاعات تلفن همراه فرد را بررسي مي کنند و قبل از اين کار معمولاً اطلاعات انتقالات حساب بانکي را چک مي کنند تا مطمئن شوند که شخص فرار نکرده است.
هيچ شکايتي دررابطه با تکنولوژي موقعيت ياب موبايل در موارد افراد گم شده دريافت نشده است، اما طرفداران حقوق بشرمي گويند که بايد مطمئن شد که از اطلاعات راهنما سوء استفاده نمي شود.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا