کودکان را بايد از تلفن همراه ترساند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت آي سي نت ورک، تحقيقات علمي در باره تاثيرات تلفن همراه روي سلامتي کودکان در انگليس  نشان مي دهد که استفاده مستمر و طولاني مدت کودکان از تلفن همراه موجب از دست دادن و يا کاهش حافظه و اختلال خواب آنان  مي شود.
کارشناسان مراکز تحقيقاتي انگلستالن معتقدند که دولت بايد با تدوين و تصويب قوانين اجباري به کاربران نسبت به استفاده از تلفن همراه هشدار دهد.
اين کارشناسان مي گويند که اگر خانواده ها و دولت نمي توانند مانع استفاده کودکان از تلفن همراه شوند، دستکم بايد محدوديت هايي را براي ميزان استفاده آنان ايجاد کنند.
برخي مراکز تحقيقي اعلام کردند که بايد مدت زمان مکالمه کودکان با  تلفن همراه روزانه کمتر از 20 دقيقه باشد و اين زمان ميزان خطرات ناشي از استفاده ازگوشي را براي سلامتي کودکان بشدت کاهش مي دهد.
مطالعات اخير کارشناسان انگليسي نشان مي دهد که از هر 10 کودک زير 16 سال يک نفر روزانه حدود 45 دقيقه با تلفن همراه صحبت مي کند و بيش از 90 درصد کودکان زير 16 سال نيز تلفن همراه دارند.
به اعتقاد کارشناسان ، بايد با هشدارهاي جدي، کودکان و افراد زير 16 سال را نسبت به خطرات استفاده بيش از حد، غير ضروري و مستمر از تلفن همراه ترساند.
135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا