شرکت هاي کره اي بازار ژاپن را نشانه گرفتند
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينگليش اتنيوز”، شرکت هاي کره اي سازنده تلفن همراه که در حال افزايش سهم خود در بازار هاي جهاني هستند، تلاش خود را روي بازار ژاپن متمرکز کرده اند و تصميم دارند سهم خود را در بازار اين کشور دو برابر کنند.
از طرف ديگر شرکت هاي ژاپني مانند ميتسوبيشي، سانيو و سوني اريکسون از صنعت تلفن همراه فاصله گرفته اند.
شرکت ال جي الکترونيک درصدد ارايه 700 هزار دستگاه تلفن همراه براي شرکت NTT Docomo است و اين دو برابر گوشي هايي است که در سال گذشته براي اين شرکت ارايه کرده است.
تلفن همراه “شکلات” ال جي موفقيت خوبي در بازار ژاپن بدست آورده و تنها در 5 ماه 200 هزار دستگاه فروش داشته است.
شرکت پن تک نيز تلفن هاي همراه را براي KDDI، دومين اپراتور بزرگ ژاپن ارايه مي دهد و با ارايه گوشي هاي 3G تصميم دارد سهم خود را در بازار ژاپن افزايش دهد.
پن تک اولين شرکتي بود که در سال 2005 به بازار ژاپن وارد شد و با ارايه گوشي هاي مخصوص افراد مسن و گوشي هاي چند کاربردي توجه بسياري از کاربران ژاپني را به خود جلب کرد.
شرکت پن تک در فوريه سال گذشته با ارايه تلفن همراه نسل سومي W61PT بازار ژاپن را به قبضه خود درآورد و تصميم دارد در سال جاري با فروش بيش از يک ميليون دستگاه تلفن همراه 20 درصد افزايش فروش داشته باشد.
شرکت سامسونگ نيز بيش از 10 مدل جديد تلفن همراه به بازار ژاپن وارد کرد و تلفن همراه 707SC سامسونگ به تنهايي 400 هزار دستگاه فروش داشته است.
از آنجا که کاربران ژاپني به مدل هاي پيشرفته و به روز تلفن همراه اهميت زيادي مي دهند، شرکت سامسونگ بيشتر روي افزايش مدل هاي جديد تاکيد دارد.
تعداد کاربران ژاپن تا پايان ژوئن 2007ميلادي بيش از 98ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور 6/77 درصد اعلام شده است .
در اين کشور پنج اپراتور تلفن همراه فعاليت مي کنند که NTT Docomo مهمترين اين اپراتور ها است.
112/ 14