ارايه سرويس جديد براي کاهش هزينه تماس هاي بين المللي در آمريکاي لاتين
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سان سنتيلت، بالا بودن هزينه هاي تماس هاي خارجي يکي از دغدغه هاي کاربران تلفن همراه است بطور مثال هر دقيقه تماس هاي خارجي در کلمبيا براي کاربران وريزون وايرالس 49/1 دلار و براي کاربران اپراتور AT&T 19/2 دلار هزينه دارد.
کارت هاي تلفن همراه از جمله خدماتي است اپراتورها براي کاهش هزينه هاي کاربران ارايه داده اند که اگرچه مخارج کاربران به شکل قابل توجهي کاهش مي يابد اما باز بايد به اين نکته توجه داشت که شهريه تماس ، شهريه هفتگي و صورت حساب رقم درشت و قابل توجهي خواهد بود.
اما به تازگي نيز تحقيقات نشان داده که تنها از 60 درصد کارت ها مي توان استفاده کرد که باز به ضرر کاربر تمام مي شود.
يک شرکت سوئدي در سال 2006 يک روش براي کاهش اين هزينه ها ارايه داد و دو شرکت ديگر درکاليفرنيا نيز شروع به ارايه سرويس هاي مشابه کردند.
به اين ترتيب کاربران مي توانند به وب سايت اين شرکت ها وارد شده و براي تماس هاي بين المللي و خارجي شماره تلفن همراه خود را وارد کنند و اگر کاربران تلفن همراه ندارند و قصد دارند از شماره ثابت و خانگي استفاده کنند مي توانند با شماره تلفن هاي اين شرکت ها تماس بگيرند.
هنگامي که با اين سرويس ها تماس برقرار شد هر بار و براي هر تماسي لازم نيست که کاربر رمز عبور را وارد کند و به اين ترتيب شماره عبور ذخيره شده و تماس هاي مکرر و شماره اي که کاربر معمولا با آن تماس مي گيرد، نيز ذخيره مي شود.
اين سرويس براي همه کشورها ارايه نمي شود و فقط براي آمريکاي لاتين اين سرويس ارايه مي شود.
135/14