کارگاه خانواده و رسانه های دیجیتال برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، هدف اصلی این بخش آشنایی عموم مردم بویژه خانواده ها با فضای دیجیتال ، فرصتها، چالشها  و فرهنگ استفاده صحیح از این فضای نوین فرهنگی است.
این بخش در قالب برنامه های متنوع سعی در فرهنگ سازی میان خانواده‌ها برای استفاده هرچه بهتر از رسانه‌های دیجیتال دارد.
دراین بخش ابتکارات تازه ای در راستای افزایش آگاهی خانواده ها و فرهنگسازی استفاده از رسانه های دیجیتال ارائه خواهد شد که از آن جمله می توان به معرفی و عرضه محصولات فرهنگی ، بازی های رایانه ای و مسابقات والدین اشاره کرد.
کتب، نرم افزارها و پایگاه های اینترنتی آموزنده و معتبر برای آگاهی از نحوه صحیح هدایت و تربیت فرزندان و آشنایی هرچه بیشتر والدین با رایانه، فضای مجازی، اینترنت، سیستم های اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و گفتار دیجیتال مانند چت روم ها، ایمیل و بلوتوث در این قسمت از بخش خانواده و رسانه های دیجیتال در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.
همچنین بازی سرای کودکان برای سنین 5 تا 9 سال و بازی سرای نوجوانان برای سنین 12 سال به بالا در کنار کارگاه های آموزشی و ساخت انیمیشن ، مهد بازی کودکان و مسابقات کودکان و نوجوانان برای استفاده علاقه مندان دیده شده است.
جشن اخلاق پاک رایانه ای با هدف آشنایی با گونه های مختلف رسانه های دیجیتال و عملکرد آنها ، آشنایی با کپی رایت و رعایت حقوق پدید آورندگان ، عدم ورود به حریم خصوصی دیگران و نحوه استفاده صحیح از رایانه اعم از صحیح نشستن پشت میز، استفاده نکردن زیاد و مداوم از کامپیوتر، اولویت درس و مدرسه و برنامه ریزی برای استفاده از رایانه در طول روز ، نحوه استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و آگاه سازی کودکان از نکات منفی و تهدیدات رایانه و اینترنت در این نمایشگاه برگزار می شود.
128/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا